Árazásunk – Projekt szakaszok, és mit is kapsz ügyfélként cserébe?!

Gábor Németh

2024-05-13

Sokakat érdekel az, hogy pontosan hogyan is árazunk, és az egyes projekt szakaszokban mit is kapnak ügyfélként a pénzükért cserében, ha az Arteries szolgáltatásait választják.

Ezt válaszoljuk meg most egy lényegre törő bejegyzésben.

Többet kapsz a pénzedért, mint gondolnád!

Messze nem csak egy szoftvert fizetnek ki az ügyfeleink, akik velünk dolgoznak, hanem mindenekelőtt sokéves, fáradtságos munka alatt kicsiszolt tudást, bölcs belátást. Egy olyan diverz, széles spektrumú tudással rendelkező szakértői csapatot adunk, aminek az értékét nehéz felbecsülni.

A csapat mögé odatesszük a technológiát is: drága fejlesztői szoftvereket, gondosan előkészített és beállított szervereket, drága fejlesztői munkaállomásokat, infrastruktúrát, fejlesztői irodákat, elemző és tesztelői szoftvereket, AI asszisztenseket, projekt management szoftvereket… stb. Ezek licenszdíjait és a karbantartásukat mind-mind megkapod, amikor a csapatunkat felbéreled egy projektre.

A projekt elején néhány óra keretében ingyenes tanácsadást kapsz az induláshoz, elmondjuk szakmai véleményünket a megvalósíthatóságról és a technológiai javaslatainkról. Ezért nem kérünk külön térítést.

Gondos tervezés – a projektek esszenciális része, mindennek az alapja

Tervezni az tud, aki tudja, hogy miből mit lehet kihozni. Aki tudja, hogy mi kell legyen a végeredmény, és ehhez milyen eszközöket és hogyan kell optimálisan felhasználni. Ilyen kollégákat edzünk a csapatunkban, és ezek a kollégák a legjobb szakmai tudásukkal támogatnak Téged. 

A tervezést általában óradíjas alapon végezzük: szakértői óradíjat fizetsz a tervezésen dolgozó mérnökökért és managerekért. A jó minőségű tervezési munka a projekt során sokszorosan megtérül. Aki itt spórol, az később drágán fizeti meg ennek az árát. Erősen javasoljuk, hogy ha valamit, akkor ezt a szakaszt érdemes jó szakemberekkel, tisztességesen elvégezni. Mi ebben maximálisan partnerek vagyunk.

Amikor kialakult a kívánt megoldáshoz kapcsolódó rendszerterv, akkor annak a munkaerő és anyag igényét felbecsüljük, és pontos kalkulációt készítünk a projekt további szakaszaihoz.

A tervezési folyamat során is adunk egy értékes “terméket”, a rendszertervet, ami a projekt alapja lesz. 

A fejlesztési szakasz – a mély szakmai munka

A rendszertervvel a kezünkben, és kiváló programozókkal már hatékonyan el lehet készíteni egy szoftver megoldást.

A fejlesztési szakasz kezdetekor egy bizonyos mértékű előleget kérünk tőled. Ezért mi a kapacitásainkat ráállítjuk a projektre, és előkészítünk minden szükséges eszközt a munkához. Az előleggel ezt a befektetett energiát vásárolod meg, valamint biztosítasz minket arról, hogy komolyan gondolod a megrendelést. Cserébe mi dedikáljuk a szükséges kapacitást a munkához.

Természetesen ebben a fejlesztési szakaszban is van lehetőség a változtatásokra, irányváltásokra, új kérésekre: ilyenkor a rendszertervet módosítjuk (azon kollégákkal, akik azt elkészítették), és költségkalkulációt készítünk a változtatási kérések alapján (ezt mi röviden CR-eknek hívjuk, vagyis “Change request”-eknek). Ezek elfogadása esetén a fejlesztési munka folytatódik az új, módosított rendszerterv mentén.

A fejlesztési szakasz árazása általában a befektetett erőforrások (munkaidő, beépített részkomponensek, szoftvermodulok értéke) alapján történik. A fizetést szakaszokban, előre meghatározott mérföldkövekhez (az elkészítendő termék jól körülírható részmegoldásainak elkészültéhez) kötötten kérjük el Tőled, így kockázatmentes a projekt: tényleges eredményekért fizetsz.

Az átadási szakasz

Az átadás hossza, és erőforrás igénye projektenként változó, de általában szignifikáns energiát igényel. Ennek költségét a tervezés utáni kalkuláció tartalmazza. Az átadási folyamatokban megmutatjuk az elkészült terméket, átbeszéljük annak használatának módját, szükség esetén betanítjuk munkatársaidat annak használatára. Az elkészült rendszert az előkészített szerver és egyéb futtató környezeteken elhelyezzük, teszteljük, a szükséges domain és DNS módosításokat elvégezzük…stb.

Ebben a szakaszban kerül ki a felhasználóihoz az elkészült rendszer (élesítésnek hívjuk). Amennyiben szükséges, az élesítést követően optimalizáljuk a rendszert. Általában a felhasználói visszajelzések alapján újabb CR fejlesztési köröket futunk, és folyamatosan hangoljuk a rendszert, hogy minél ideálisabban lássa el a feladatát. 

Amennyiben a rendszer bevezetése hosszú időszak, úgy egy “babysitting” periódusra is szerződünk, amikor is minden rendszert használó, és tanuló munkatárs és felhasználó számára szakértői támogatást biztosítunk. 

 
A rendszer továbbfejlesztése, karbantartása

A projekt leghosszabb szakasza az, amikor már az elkészült rendszert üzemeltetjük, használatát támogatjuk, a módosítási kéréseket kezeljük, és a rendszert továbbfejlesztjük az igények mentén. Ezt mi egy támogatási (“support”) szerződés keretében végezzük, általában fejlesztői óradíj alapon.

Amennyiben a rendszer fejlesztéséhez, üzemeltetéséhez kiemelt rendelkezésre állás szükséges: az esetleges incidensek elhárítását, módosítási vagy fejlesztési kérések kezelését gyors reakció idővel szüksége elvégezni – akkor általában havi rendszerességgel ún. rendelkezésre állási díjat számolunk fel. Ennek mértéke projektenként változó. Ezért a díjért mi a várhatóan szükséges mérnök szakembereket készenlétben tartjuk, és igény esetén asap bevonjuk a projektmunkába. Itt ezt az extra odafigyelést, az ugrásra kész odafigyelésünket fizeted meg a rendelkezésre állási díjjal.

Ha szükséges rendelkezésre állás, ha nem: a felmerült igények, változtatások, továbbfejlesztési kéréseket kezeljük. Minden esetben kivizsgáljuk a kéréseket, tervet készítünk a megoldásra, és a megfelelő szakértőkkel implementáljuk a módosítást/fejlesztési kérést.

Garanciák – javítások

A rendszereinkre különböző garanciákat vállalunk. Általában az átadást követő 12 hónapban azt vállaljuk, hogy a rendszer a rendszertervnek megfelelően üzemel, a tervezett funkciói működnek, és ellátják a feladatukat. Amennyiben ebben hiányosság lenne, azt amint lehet, javítjuk/megváltoztatjuk. A garanciális munkák nem járnak költséggel. Nekünk viszont készenlétben kell tartani ehhez munkatársat, aki alkalmas a javítási feladatok elvégzésére. Amikor a rendszerért fizetsz, akkor ezt is megkapod a folyamatban.

Odaadás, figyelem, lelkesedés

Ami megfizethetetlen, de mi adjuk: hogy együtt gondolkodunk Veled, együtt élünk a termékkel, és javaslatokat is teszünk adott esetben a javításra, változtatásokra, hogy a termék minél hasznosabb lehessen számodra. Az odaadásunk, a figyelmünk, a lelkesedésünk adjuk. Amikor minket választasz, és elfogadod az ajánlatunkat, akkor ezeket mindenképpen ígérhetjük.

Ugyanakkor, ha kritikánk lesz, vagy javítási javaslatunk lenne, azt is el fogjuk mondani. Közös érdekünk, hogy az elkészült rendszereink minél több érdemi hasznot termeljenek, és örömet, elégedettséget okozzanak a felhasználóikban. Ez a víziónk része, ezért igyekszünk tenni.

Összegzés

Remélem sikerült bemutatnom, hogy mennyi mindent kapsz akkor, amikor minket választasz. Nem csak egy összecsapott szoftvert, hanem szakértői csapatot minden eszközzel és képességgel + gondos tervezést, tudatos fejlesztést, felelősségvállalást, garanciákat, figyelmet és lelkesedést is adunk a díjazásunkért cserében. Óradíjaink az iparági átlagot képviselik, nem vagyunk sem drágák, sem olcsók. Normál, átlagos áron tesszük mindezeket.

Várunk ügyfeleink között, itt nincs zsákbamacska, cserében van tudatos folyamat, megbízható építkezés, garantált eredmények!

Keress minket bizalommal, kérj ajánlatot ötletedre, megvalósítandó szoftver vagy IT rendszer kihívásodra!

Szeretnél még hasonló tartalmat olvasni a jövőben?

Ha tetszett cikkünk, iratkozz fel hírlevelünkre!