Az e-kereskedelmi vállalkozások számára alapvetően a csillagos ég szab határt. Az emberek ma többet vásárolnak az Interneten, mint valaha. Ez az állítás világszerte minden iparágra érvényes. Az Internet lehetővé tette, hogy bármikor, bárhol, bármilyen eszközről elérd a fogyasztókat. Viszont a felhasznált eszközök típusa nagyban befolyásolja a sikert!
Ma a mobil tartalomfogyasztás soha nem látott méreteket ölt. Egy friss tanulmány szerint az Egyesült Államokban a felnőttek 97%-a rendelkezik mobiltelefonnal, és a lakosság 85%-ának van okostelefonja. Ráadásul ezeket rengeteget használják a nap folyamán.
Vállalkozóként ezt fel kell ismerni és alkalmazkodnunk kell hozzá.
Hogyan használhatod fel ezeket az információkat az online eladások növelésére? A válasz egyszerű – az üzletednek mobil alkalmazásra van szüksége! Elmondjuk miért…
Az e-kereskedelmi tevékenységed soha nem fogja kiaknázni a benne rejlő lehetőségeket pusztán egy hagyományos, vagy akár mobilra optimalizált webshoppal.
Hoztunk 12 érvet ennek alátámasztására.
1. A mobilon keresztüli kereskedelem nagyon felkapott lett, nem véletlenül!
A mobileszközökről történő értékesítés teljesen uralja az e-kereskedelmi szektort.
Vess egy pillantást értékesítési mutatóidra, és nézd meg, milyen eszközökről vásárolnak ügyfeleid. Jó eséllyel ezeknek az embereknek a nagy része már most is okostelefonon vagy táblagépen böngészik és vásárol.
Valójában a világ összes e-kereskedelmi értékesítésének 72,9%-a mobileszközökről származik, és ez a szám folyamatosan nő.
Az emberek már hozzászoktak a mobileszközökről történő vásárláshoz. Sokkal kényelmesebb, mint várni, hogy a számítógéphez ülhessünk. Telefonjaink egy karnyújtásnyira vannak.
A fogyasztók mindenhonnan vásárolnak. A mobil kereskedelem lehetővé teszi, hogy az emberek buszon, vonaton, taxiban vagy egy bankban történő várakozás során vásároljanak. Ebédszünetben vagy az utcán sétálva böngésznek az Interneten.
Mivel a mobileladások továbbra is felfelé ívelnek az elkövetkező években, a mobilalkalmazások fejlesztése a legjobb módja annak, hogy e-kereskedelmi divíziód kivehesse a méltó részét a piaci tortából.
A vásárláshoz használható (e-commerce) mobilalkalmazások száma évente 54%-kal nő . Ez a legmagasabb arány bármely(!) más alkalmazás-kategóriához képest az App Store-ban vagy a Google Play-ben!
A mobil értékesítés uralja az e-kereskedelmi világot. Az értékesítésre fejlesztett alkalmazások használati statisztikája gyorsabban növekszik, mint minden más típusú alkalmazásé a piacon. Szerintünk nem kérdés, hogy szükség van-e ezekre! 100%, hogy igen!
2. A fogyasztók előnyben részesítik a mobilalkalmazásokat
Jelenleg mobilalkalmazás nélküli mobileszközökről generálsz e-kereskedelmi értékesítéseket? Feltételezem, hogy a válasz igen.
Lehet, hogy megnézed ezeket az adatokat, és elégedett lehetsz azzal, hogy okostelefon- és táblagép-felhasználókat érsz el a webshopoddal. De ez még csak a kezdet!
Félreértés ne essék, egyetértünk: akár van alkalmazása a vállalkozásodnak, akár még nincs, egy mobilbarát weboldal feltétlenül szükséges! Az emberek 85%-a szerint egy reszponzív, mobil-weboldalnak olyan jól kell kinéznie, vagy még jobban kell kinéznie, mint az asztali verziójának.
Ezenkívül a fogyasztók 88%-a kisebb valószínűséggel tér vissza egy mobilweboldalra egy rossz élmény után. Az emberek 47%-a arra számít, hogy egy mobilweboldal 2 másodperc alatt, vagy annál rövidebb idő alatt töltődik be.
Tehát egy felhasználóbarát mobilra optimalizált weboldal minden bizonnyal az első lépés lehet a mobil vásárlók megnyerésére. Viszont(!) a nap végén a következő statisztika a legfontosabb:
Egyes felmérések szerint a fogyasztók 78%-a szívesebben használ egy alkalmazást e-kereskedelmi boltból való vásárláshoz, mint egy mobilwebhelyet. Igen – 78%-a! És ez a szám évről évre nő…
Ez azt jelenti, hogy ha jelenleg 100 mobiltranzakciót kapunk hetente, ezek közül nagyjából 80 ember inkább a natív alkalmazásából vásárolna. És ezek csak a meglévő ügyfeleink! Képzeld el, hány embert hanyagolsz el, mert nincs alkalmazásod!
Íme a legfontosabb okok, amelyek miatt az emberek előnyben részesítik a mobilalkalmazásokat a mobil webhelyek helyett:
A válaszok között a kényelem és a sebesség a két legfontosabb ok. Összességében a mobilalkalmazások jobb vásárlási élményt kínálnak, általában azért, mert a dinamikus, változó, impulzív élethelyzetekre optimalizáltak.
Nézd meg a saját szokásaidat! Amikor vásárolsz magadnak valamit az interneten, akkor inkább egy webhelyről vagy egy kényelmes, informatív alkalmazásból vásárolnád? Helyzetfüggő, de az emberek többsége a gyors és kényelmes app-okat részesíti előnyben, főként a visszatérő vásárlásokhoz!
Nem számít, milyen gyors vagy reszponzív egy mobilwebhely, az alkalmazás funkciói mindig optimalizáltabb felhasználói élményt biztosítanak. Egy alkalmazás egy új szintre emelheti online értékesítésedet!
3. Az app versenyelőnyt jelent
Mobilalkalmazás nélkül a Te e-kereskedelmi webshopod hátrányos helyzetben van.
Mivel a statisztikák szerint az ügyfelek szívesebben vásárolnak mobilalkalmazásokból, így csak idő kérdése, hogy mikor hagyják abba a vásárlást nálad. Az a tény, hogy jelenleg még mindig számottevő mobil eladás érkezik webshopodról, az szerencsés, de ez nem tart örökké, legalábbis az arány hamar fel fog borulni.
Ha gyorsan reagálsz erre a piaci tényre, és webshop mobilapplikációt készíttetsz, ez előnyt jelent számodra a többi versenytárshoz képest.
Ha egy fogyasztónak döntenie kell a webshopod és a versenytárs webshopja között, a mobil alkalmazás léte, és az így nyújtott szolgáltatás okot adhat neki arra, hogy inkább Tőled vásároljon.
Tudom, hogy néhányan mire gondolnak, mert hallottam már más cégtulajdonosoktól. Lehet, hogy nem gondolod, hogy a legnagyobb versenytársainak van mobilalkalmazása, ezért nincs okod arra, hogy kapkodj, hogy készíttess egyet. Azt gondolod, hogy most csak arra kell koncentrálj, hogy jobb webshopot készíttess, mint a versenytársadé.
Sajnos ez a téves hozzáállás. Ugyanis nem igaz, hogy a versenytársadnak nincs mobilalkalmazása.
Jelenleg a bolygó minden e-kereskedelmi kiskereskedője tulajdonképpen az Amazonnal és hasonló „marketplace” társaival versenyez. Alapvetően mindent(!) meg lehet vásárolni náluk. Csak az Egyesült Államokban 95 millió ember rendelkezik Amazon Prime tagsággal.
Persze – előfordulhat, hogy az Amazon nem szállítja az Te konkrét, márkás termékedet. De gondolkoztál már rajta mennyire vagy egyedi? Tényleg nem kaphat meg egy vásárló hasonló terméket egy másik kereskedőtől az Amazonon?
Így amikor valaki felkeresi az Te webshopodat, mindig – minimum – az „Amazon-élményt” fogja keresni. Ha nem tudsz megfelelni ezeknek az elvárásoknak, akkor az ügyfélnek kevés oka lesz vásárolni Tőled.
Egy mobilalkalmazás versenyelőnyt jelent ugyan ma, de ez nem lesz mindig így. A következő években előbb utóbb mindenkinek lesz webshop alkalmazása. Aki ma korábban lép, előnyben lesz egy darabig mindenkivel szemben, aki késlekedik.
4. Magasabb konverziós arány
Térjünk vissza a számokhoz. Végső soron mindennek, amit teszel, növelnie kell a KPI-t, és végső soron az eredményt kell szolgálnia.
A konverziók követése remek kiindulópont. Vessünk egy pillantást a mobilalkalmazás-konverziók és a mobilwebhelyek konverziói közötti különbségre.
Ha ezeket a számokat egymás mellett nézzük, nyilvánvalóan a mobil alkalmazás a nyerő.
A fogyasztók 286%-kal több terméket tekintenek meg, és 85%-kal nagyobb arányban tesznek be termékeket a kosarukba, amikor egy mobil alkalmazásból vásárolnak, mint a mobilböngészőből.
Ez nagyszerű, mert több elérést eredményez a márka és a termékek számára. Az ügyfél többször dönthet úgy, hogy még több terméket vásárol, mint amennyit eredetileg tervezett, de erről a későbbiekben részletesebben fogunk beszélni.
A munkamenetenként megtekintett termékek és a kosárba helyezési arányok fontosak, de az egyetlen dolog, ami igazán számít, az a konverzió.
Amint az az ábrán látható, a mobilalkalmazások 130%-kal jobban konvertálnak, mint a mobil webshopok.
Képzeld el, mennyivel több pénzt kereshetsz a konverziós arány azonnali, 130%-os növelésével. És ez még azt nem tartalmazza, hogy hány további vásárlód lesz, ha lesz alkalmazásod.
5. A marketingkommunikáció javítása
Amikor egy nagy döntésen gondolkozol, könnyen leragadsz az értékesítési mutatóknál. Habár a webshop mobilalkalmazások biztosan nem okoznak csalódást az eladások és KPI-ok terén, ez a lehetőség messze túlmutat ezen.
Egy jó mobilalkalmazás a marketinges álma. A marketingkampányok fejlesztésével végső soron még több nyereséget érhetsz el jelenlegi és leendő vásárlóidtól.
Mobilalkalmazás nélkül arra kell támaszkodnod, hogy vásárlóid közvetlenül a webshopodra navigálnak, és így esélyed legyen a konverziók számának növelésére.
Gondolkoztál rajta, hogy milyen gyakran kell ugyanannak a személynek visszatérnie a webshopodra? Még a legjobb vásárlóidnak sem kell minden nap vagy akár hetente vásárolniuk valamit. Így jelentős marketingköltséget költesz e-mailes kommunikációra és közösségi média kampányokra, hogy folyamatosan elérd a közönségedet. Egy mobilalkalmazással viszont hatékonyabban kommunikálhatsz a vásárlóiddal – pl. push értesítésekkel.
Vess egy pillantást a push értesítések elköteleződési arányára a hagyományos e-mail marketinghez képest:
A felhasználók 60%-a nyit meg push értesítést, míg az e-mailek mindössze 20%-a ér célba. Az üzenet megnyitása után az emberek 40%-a kattint vagy lép interakcióba a push értesítéssel, szemben az e-mailek mindössze 5,4%-ával.
Nyilvánvaló, hogy a push értesítés egy jobb módja annak, hogy kapcsolatba léphess ügyfeleiddel. Ez azért van, mert a felhasználónak szinte nem kell semmit tennie, sokkal kényelmesebb számukra, mint az email.
Ahhoz, hogy a közösségi médián keresztül elérd az vásárlódat, először el kell érd, hogy megtekintse bejegyzésed vagy hirdetésed, el kell navigálnia a webshopodra, majd rá kell venned őket, hogy onnan konverziót hajtson végre. Ez túl sok lépés.
6. Növeld az átlagos rendelési értéket
Már megállapítottuk, hogy egy mobilalkalmazás javítja a felhasználói élményt, és növeli a konverziós arányt is. De nem ezek az egyetlen pénzbeli előnyei annak, ha webshop mobil alkalmazást készíttetsz.
Egy mobilalkalmazás az átlagos rendelési értéket (AOV) is növeli.
Ugyanez vonatkozik az e-mailes kommunikációra is. Egy személynek regisztrálnia kell, ha e-maileket szeretne kapni, majd meg kell nyitnia az üzenetet, el kell fogyasztania a tartalmat, és rá kell kattintania egy hivatkozásra, hogy elérje webshopot.
A push értesítéssel az üzenet közvetlenül a felhasználó képernyőjén jelenik meg, és erről jelzést is kap. Amikor ez az üzenet megnyílik, a felhasználó közvetlenül az alkalmazásba kerül, akár közvetlenül az ajánlott termékre: így sokkal könnyebben és gyorsabban vásárolhat.
Figyelembe véve, hogy a mobil alkalmazásokban munkamenetenként több terméket tekintenek meg a vásárlók, ez logikus is.
Az emberek könnyebben, gyorsabban böngészhetnek, amikor mobilalkalmazásból vásárolnak. Ez több lehetőséget biztosít számukra, hogy megnézzék, mit kínálsz nekik.
A mobilalkalmazások átlagos rendelési értéke magasabb, mint a mobilböngészők és az asztali képernyők esetében.
Az AOV csak 10 dollárral való növelése is óriási. Az egyszerűség kedvéért tegyük fel, hogy jelenleg havi 1000 mobiltranzakciód van.
Az AOV 10 dollárral történő növelése további 10 000 dollárt jelent havonta és 120 000 dollárt évente. Mindezt anélkül, hogy figyelembe venné a mobilalkalmazásból származó tranzakciók számának növekedését. Tehát a valóságban ennek a számnak még magasabbnak kell lennie.
7. Hozz létre személyre szabott vásárlási élményt
A személyre szabás az e-kereskedelem sikerének kulcsfontosságú eleme. Lehet, hogy néhányan már személyre szabott taktikákat is alkalmaznak az e-kereskedelmi értékesítések ösztönzésére.
Egy egyszerű példa, amikor egy ügyfél feliratkozik, hogy e-maileket kapjon a vállalkozásodtól, kategóriákba sorolhatod őket pl. demográfiai tényezők alapján, mint az életkora, neme vagy tartózkodási helye. Ezután célzott e-maileket küldhetsz nekik az élmény javítása érdekében.
Vagy amikor egy felhasználó felkeresi webshopodat, személyre szabhatja a kezdőlapot a tartózkodási helye alapján. Ha ruhákat árulsz, decemberben egy budapesti vásárlónak nem szabad fürdőruhát látnia, de egy másik, pl. Miamiban élő vásárlónak igen.
Ez néhány alapvető taktika, amelyet az e-kereskedelmi webshopok többsége már használ.
Egy e-kereskedelmi mobilalkalmazás a személyre szabást új szintre emeli. Egy alkalmazás segítségével jobban nyomon követheted a felhasználó böngészési és vásárlási előzményeit, hogy egyéni ajánlásokat kínálhass nekik.
Ez ugyan egy webshopból is lehetséges, de ez attól is függ, hogy az ügyfél mindig be van-e jelentkezve… az applikációban ez alapvető.
A fogyasztók ma már több, mint 63%-a személyre szabott élményt szeretne, amikor online vásárol. Ez az arány a néhány évvel ezelőtti 57%-hoz képest tovább javult. Összességében tehát ez egy újabb emelkedő tendencia.
Ezt a személyre szabási stratégiát kombinálhatod push értesítési kampányokkal, amelyekről korábban beszéltünk. Ahelyett, hogy ugyanazt a push értesítést küldenéd mindenkinek az e-commerce alkalmazással, célzott, személyre szabott értesítéseket küldhetsz a felhasználó preferenciái alapján.
Egy alkalmazás megkönnyítheti a vásárló számára, hogy hozzáférjen a teljes vásárlási előzményéhez, ami lehetővé teszi számára, hogy jóval gyorsabban intézhessen rendszeres vásárlásokat.
8. Növeld a vásárlók hűségét
Egy nagyszerű módja annak, hogy ügyfeleid több pénzt költsenek el, ha hűségprogramot építesz fel. Az e-kereskedelmi mobilalkalmazással növelheted annak esélyét , hogy ügyfeleid részt vegyenek az ilyen típusú programokban.
Ezenkívül a fogyasztók 82%-kal nagyobb valószínűséggel vásárol hűségprogramokat kínáló webhelyeken.
Ez az, amit mindenképpen ki kell használnod! Egy mobilalkalmazás lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy valós időben lássák egyenlegüket és lehetőségeiket a programon belül (ami a személyre szabással kapcsolatos korábbi pontunkhoz is kapcsolódik).
A hűségprogram arra ösztönzi ügyfeleidet, hogy több pénzt költsenek a következő jutalom szint, vagy egyedi ajándék / kedvezmény eléréséhez. Álljon itt néhány példa, hogy megmutassam, mire gondolok.
A vásárló 5 vásárlás után a 6. vásárlásra adott kedvezményt kaphat.
Azok az ügyfelek, akik egy évben legalább 500 dollárt költenek, valamilyen jutalmat vagy kedvezményt kaphatnak. Azok az ügyfelek, akik egy évben 1000 dollárt költenek, még több jutalmat vagy kedvezményt kapnak.
Pszichológiailag ez arra ösztönzi az embereket, hogy növeljék az átlagos rendelési értéküket és vásárlási gyakoriságukat, hogy elérjék a következő bónusz szintet.
Lehet, hogy már van hűségprogram a webshopodban, de ugyanazt a promóciót mobilalkalmazáson keresztül futtatni még hatékonyabb lesz a nap végén!
9. Csökkentsd a kosárelhagyási arányt!
A kosár elhagyása komoly probléma az e-kereskedelem számára. Ez az egyik legfontosabb KPI, amelyet követni kell.
A kosárelhagyás azért frusztráló, mert a vásárlót általában már csak egy-két kattintás választja el a vásárlás véglegesítésétől. Szóval kérdés, hogy mi romlott el?
Ezek a kosár elhagyásának leggyakoribb okai .
- Extra költségek, például szállítási és adók – 60%
- Fiók létrehozására kényszerül a vásárló – 37%
- Hosszú és bonyolult fizetési folyamat – 28%
- Nem lehetett látni vagy kiszámítani a teljes költséget – 23%
- A webshop összeomlott vagy hibákat tartalmazott – 20%
- Nem bízik a vásárló a webshop fizetési rendszerében – 19%
A pénzügyi okokon kívül a kosárelhagyás leggyakoribb okai a felhasználói élményhez kapcsolódnak. A jó mobilalkalmazások azonban kiküszöbölik ezeket a problémákat .
Amint látható, a mobilalkalmazások kosárelhagyási aránya a legalacsonyabb a mobilra optimalizált webshopok és az asztali webshopokhoz képest.
Az webshop mobilalkalmazások csökkentik a fennakadást a fizetési folyamat során. Miután az ügyfél vásárol valamit, a kártya adatait elmentheti az alkalmazás, vagy a fizetési szolgáltató, illetve használhatunk Apple Pay vagy Google Pay fizetést is.
Így amikor eljön az ideje, hogy újra vásároljanak valamit, nem kell kézzel beírniuk a nevüket, a szállítási címüket és a számlázási információkat. A teljes vásárlási folyamat néhány tap-pel végrehajtható.
A mobilalkalmazások megkönnyítik az alternatív fizetési módok használatát is. A népszerű mobil fizetési lehetőségek közé tartozik például az Apple Pay, a Google Pay vagy egyes helyeken még a PayPal is. Ha ezeket a módszereket integrálod fizetési oldaladba, a felhasználó vásárolhat valamit akár csak az arca (FaceID), vagy az ujjlenyomatának beolvasásával (Touch ID).
A fizetési folyamat minden további lépése lehetőséget ad a vásárlónak, hogy elhagyja kosarát. Ha egy mobilalkalmazással csökkented a lépések számát, az alacsonyan tarthatja a kosárelhagyási arányt is. Gyorsnak, és egyszerűnek kell lennie a folyamatnak.
10. A mobilos, továbbfejlesztett ügyfélszolgálat biztosítása segít
Az emberek több pénzt fognak költeni, ha jó az ügyfélszolgálatod. A lakossági fogyasztók 73%-a azt állítja, hogy hosszabb böngészésre, és több pénz kiadására ösztönzi őket a jó ügyfélszolgálati tapasztalat.
Könnyítsd meg az ügyfeleid számára, hogy megtalálják elérhetőségeidet. Ahelyett, hogy arra kényszerítenéd őket, hogy navigáljanak a weboldaladra, vagy keressenek meg a Google-ön, ajánlj fel egy egyszerű „Hívjon minket” gombot, vagy „Chat” gombot közvetlenül az alkalmazásban.
Az élő csevegési támogatást közvetlenül az alkalmazáson keresztül is megvalósíthatod, de számos beépíthető 3rd party lehetőség is elérhető (pl. Messenger integráció)
Tedd lehetővé ügyfeleid számára, hogy nyomon kövessék rendeléseiket, a vásárlás pillanatától, egészen a futár általi átadásig.
Bár ez mobilwebshopról is lehetséges, az UX lényegesen jobb lesz, ha egy alkalmazásban könnyíted meg, esetleg még push értesítéseket is kap a vásárló a státusz változásról.
11. Növeld a megtartási arányt!
Bármikor, amikor értékesítést tudsz generálni, nagyon boldognak kell lenned! De tudod hány eladásod származik visszatérő vásárlóktól?
Tanulmányok azt mutatják, hogy az új ügyfelek bevonzása akár 25-ször drágább is lehet, mint a meglévő ügyfeleknek történő ismételt eladás. Az ügyfélmegtartási arány mindössze 5%-os növelése nagyon komolyan növelheti a nyereséget!
Vessen egy pillantást az e- kereskedelmi mobilalkalmazások átlagos megtartási arányára .
A felhasználók 38%-a legalább 11-szer tér vissza egy e-kereskedelmi mobilalkalmazáshoz, miután letöltötte azt. Jó esély van rá, hogy a 11+ látogatás során többször is vásároljanak!
A mobilfelhasználók gyakran visszatérnek az alkalmazáshoz. Valójában 50% az esélye annak, hogy egy mobil app felhasználó 30 napon belül visszatér az e-kereskedelmi mobilalkalmazáshoz, miután vásárolt valamit.
Még akkor is, ha egy felhasználó nem térne vissza ennyiszer az alkalmazáshoz, még mindig használhatod a push értesítéseket, hogy visszacsábítsd őket. Kínálj fel egy gyors akciót, vagy exkluzív ajánlatot, hogy arra ösztönözzd a felhasználódat, hogy vásároljon az appon keresztül! Ugyanezek a lehetőségek nem elérhetők asztali vagy mobilra optimalizált webshopokban.
12. Integráld az alkalmazást meglévő webshopoddal!
Fontos, hogy a mobil alkalmazásból érkező rendelések lehetőség szerint meglévő hagyományos webshopod rendelés feldolgozó rendszerébe érkezzenek. Így a megszokott rutin szerint, változtatások nélkül szolgálhatod ki vevőidet. Nem kell új, időigényes folyamatokat bevezetned.
A statisztikákban természetesen javasolt szétválasztani az értékesítési forrásokat, így a szeparált elemzés és folyamat-optimalizáció lehetősége megmarad.
A 12 érv összegzése
Az e-kereskedelmi tevékenységnek ma mobilalkalmazásra is szüksége van.
A számok magukért beszélnek. 12 adatokkal alátámasztott okot ismertettünk, hogy miért kell ennek prioritást élveznie minden e-kereskedelmi bolt számára.
Íme egy összefoglaló a legfontosabb KPI-k közül:
- Megnövekedett konverziók
- Magasabb átlagos rendelési érték
- Csökkentett kosár elhagyási arány
- Magasabb vásárló megtartási arány
Nem ismerek olyan e-kereskedelmi bolt tulajdonost, aki ne szeretné javítani ezeket a mutatókat.
A fogyasztók nagyobb része ha megteheti, a mobil applikációkat részesíti előnyben. Ez egy olyan tény, amelyet nem lehet figyelmen kívül hagyni.
Most, hogy átnéztük, miért olyan fontos egy mobil alkalmazás az e-kereskedelemben, ideje cselekedni. Ha még soha nem készíttettél alkalmazást, ez kissé ijesztően hangozhat. De segítünk!
Ha azt szeretnéd, hogy lefejlesszük az új webshop appodat, fordulj hozzánk bizalommal! Először konzultációs lehetőséget biztosítunk, ajánlatot adunk, és ha szimpatikus, megtervezzük, elkészítjük, és üzemeltetjük is a mobil webshopodat!